Exc. al puig d'en Galileu pel pas de Sa Rebollada

Ja fa uns quants anys, crec recordar que havíem baixat de Massanella i estàvem fent un cafetet i qualque cervesa al bar de la benzinera del coll de Sa Batalla, que parlant amb el jove que ens servia les begudes sobre el fet de que per passar per dins Massanella la propietat feia pagar quatre euros, ell ens comentà que si no volíem pagar  podíem passar  pel pas de Sa Rebollada. Jo, "muntanyer expert", havia sentit parlar d'aquest pas, però no l'ubicava gens. Tant és així que, en aquell moment, me vaig quedar amb la cançó.

Ha passat el temps, que per cert passa massa aviat, i aquesta estranya temporada que patim, cada vegada que he d'organitzar la propera sortida procur cercar qualque  activitat que incorpori qualque ruta que no haguem fet mai amb els Xorics Xalats, que per cert cada vegada som més, la qual cosa vol dir que no ho fem molt malament, encara que, a més parròquia, major exigència, al menys per jo. Encara sort que  tenc bons col.laboradors, i no vull nomenar-ne cap no sigui cosa que qualcú s'ofengui si no ho incloc a la llista.

Va ser així que, a rel que les meves filles amb els gendres i nets feren una sortida pel dit pas, poc després de la nevada d'enguany, vaig prendre nota i vaig apuntar-me aquesta excursió per fer amb els Xorics. I el dimecres dia 31 de març la vàrem fer.

Havíem quedat a les nou i quart per trobar-nos a l'aparcament del Guix tots els participants apuntats, menys en Toni Pieras,  que havia estat citat hora per hora per la vaccinació, justament per aquell dia. L'haurem de tornar fer una altre dia perquè sé que te feia moltes ganes. És així que a om partits cap al coll de Sa Batalla on agafam un portell que hi ha al costat esquerra de l'aparcament del bar-restaurant i que, just travessat ens trobam dins un alzinar i començam a caminar en sentit NW i seguint les fites que marquen el camí clarament. El tirany s'enfila de manera seria ja des de l'inici. Passam per diversos rotlos de sitja que anam sortejant mentre el senderó descriu una ziga-zaga per tal de fer la rosta pujada un poc amable, ja que estam trepitjant un sol terrós  ple de fullaca d'alzina que dificulta el caminar. Sort que no estava banyat...

Als vint minuts, més o menys de la nostra sortida, arribam a una paret rocosa. Aquí tenim el pas de Sa Rebollada, una xemeneia que no es mala de passar. Dues grimpades al cap de dalt de pas i ja som a dalt del cingle. Seguim en diagonal dreta fins arribar a un tàlveg per on seguim caminant. Passam per dues sitges i creuam una paret mitgera. Continuam pujant seguint les fites fins que passam per una altra paret que travessam i pujam cap a un ressalt rocós des del qual es veu una bona vista. Aquí decidim fer una aturada per berenar i reposar forces. Estam a un terreny molt rocós i estam sortint de l'alzinar. Davant tenim una bona vista del frontó que precedeix les primeres grans parets de la part nord del massís de Massanella,  i en el sentit de la nostra marxa començam a veure el capcurucull del Galileu.

Després del petit descans, reprenem la marxa,  després de fer-nos una foto al primer cim del dia. Estam a 841 metres,  a dalt de la Criança de Baix.  Seguim en direcció W per un terreny molt rocós amb algunes alzines, per on ens indiquen les fites, sempre amb el penya-cegat a la nostra dreta. Anam fora camí fins que arribam a un estret tàlveg,  a la meitat del qual i a mà dreta trobam el cim de la Criança d'Alt. Ja estam a 1009 metres d'alçada.

Des d'aquest punt continuam cap al cim del Galileu que se mostra imperial just davant nostre però a més de 170 metres de desnivell, que salvam amb poc més de mitja horeta. Val dir que durant la pujada ens ha acompanyat un poc de vent que ens ha fet la pujada més confortable, ja que el dia és assolellat i sense aquesta ajuda potser haguéssim suat un poc.

Una vegada tots i totes dalt el cim,  tiram junta per veure cap a on seguim, si pujam cap el coll d'es Prat passant pel coll del Telegraf, o si baixam cap a la Coma Freda per on passa el tirany i el torrent del mateix nom. I així ho fem, ja hi ha ganes de dinar. Baixam, dinam al costat del torrent, que duu una mica d'aigua. Una vegada fet el cafetet que ens ofereix, sempre que ens acompanya, la nostra amiga Magdalena, tiram torrent cap amunt fins que, amb dues passes, trobam el camí que baixa cap a Comafreda. Ja només ens queda tirar cap a baix. Passam per la font de Sa Teula i després per la font de s'Hort i pràcticamnet ja som de tornada al coll de Sa Batalla.

I com que no és gaire tard i Ca'n Gallet encara està obert, aprofitam per fer la cerveseta que, com quasi sempre, ens havíem ben guanyat.

Excursió circular amb 670 metres de desnivells acumulats i poc més de 10 kilòmetres de ruta. Cal tenir bon sentit de l'orientació i duu un bon "track" per seguir aquesta ruta, ja que quasi tota la pujada es fa fora camí.

Per veure fotos a ÀLBUM

Per veure el track a Wikiloc

Entrades populars d'aquest blog

Tornar a Islàndia, una vegada i una altra...