-24ºC AL NORDOEST D'ISLÀNDIA, QUINA PASSADA!

Estic ben enmig del pont dit de la Constitució. Maldament  fa un dia esplèndid, després d’algunes setmanes de pluja i temps més hivernenc que propi de la tardor mallorquina,  que convida més a anar a passejar per la vorera de la mar que a estar tancat a casa davant de l’ordinador,  abans de partir cap al poble a passar la resta del dia en companyia de la família i dels amics i amigues que no han partit de viatge aprofitant aquests tres dies , he pegat una ullada al correu rebut  i m’he trobat, com cada dia, amb les notícies que reb des d’Islàndia.  Estic subscrit a la revista “Iceland Review”, que a més,  cada dia m’envien per correu un resum de les noticies diàries que pengen “on line” a la seva pàgina web. 
Entre les notícies d’avui m’ha cridat l’atenció una que parla de les temperatures que tenen aquests dies per allà dalt. Ha estat així, que he pensat que seria una bona excusa o una bona ocasió per reobrir les publicacions del meu blog, que el tenc abandonat i això no potser.  
La notícia que vos parl, serà sobretot interessant per tots els que, aquests  anys anteriors, m’han acompanyat en els viatges per Islàndia. Al llarg de les nostres aventures per la terra d’Odin, més d’un ha fet el comentari “... i si ara fa aquest temps, que deu fer per aquí a l’hivern”.  Aquest comentaris es feien a l’estiu, mes de juliol o agost, què és quan hem viatjat. I la veritat que coincidien amb qualque moment en que les temperatures no passaven dels  5 o 6 graus,  tot acompanyat de vents forts i qualque pluja, que era més aigua neu que altra cosa.  La sensació era d’hivern dels més durs de per Mallorca, i estàvem a l’estiu. Això si, quasi a l’Àrtic. 
Bé idò, perquè vos faceu una mica d’idea de que passa aquests dies a Islàndia pel que fa al temps atmosfèric, aquí teniu un resum de la notícia a la que vos feia referència fa un poc:

La temperatura ha caigut fins els -24º C al municipi de Húnaþing al nord-oest d’Islàndia aquest matí. A Akureyri (nord d’Islàndia), la temperatura era de -15ºC, segons ens reporta “mbl.is”.
A Reykjavik la temperatura es de -9ºC. La previsió a  la capital és de temperatures creixents amb neu demà (per avui dia 7) i aiguaneu diumenge. “

I encara no ha començat l’hivern. Emperò no vol dir que això sigui habitual. Jo, per tal de tocar amb les mans i veure amb els meus ulls com és l’hivern a Islàndia, per poc que pugui, faig comptes pegar-hi un bot. En haver passat festes, en tendreu notícies. Si hi vaig ja vos contaré l’experiència, és a dir, quin temps hi fa. 
Mentrestant si qualcú s’anima a acompanyar-me...

(La foto està agafada de la revista Iceland Review)



snowstorm-bakkafjordur_ps

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tornar a Islàndia, una vegada i una altra...

SOM A REYKJAVIK

Exc. Puig Tomir pel pas del Diable i pas d'es Pedregueret.